mandag 27. april 2009

Under trappa...



...er det nå en koselig lekekrok for jentene mine. Trappefolka var her i dag (hipp hurra) og gjorde seg ferdige med kjellertrappa, så nå har jeg endelig fått begynt å rydde nede i kjelleren. Siden vi bare har to soverom i øverste etasje, bor Ida og Anna på samme rom. Derfor er det helt supert å ha en lekekrok der Ida kan leke hvis Anna ligger på rommet og sover.


Den rosa kassen har jeg kjøpt på Obs! for en stund siden. Oppi den har jeg all duploen. Den søte krone-puta er kjøpt på Kid, og den har Ida fått av mormoren sin.


Da Ida bare var et par måneder gammel meldte jeg henne inn i Go´boken, en bokklubb for barn. Er veldig fornøyd med nesten alle bøkene vi har fått i posten derfra. Da hun var 2 1/2 år sa jeg opp abonnementet og meldte henne inn i Go´bokens ABC i stedet. Hun har alltid vist stor interesse for bøker og å lese, og hun blir kjempeglad hver gang det kommer bokpakke i posten. Vil anbefale bokklubb for alle andre som har barn! :) Det blir endel bøker i bokhylla av det da, men det er absolutt verdt det.

Den prikkete kofferten inni hylla inneholder et søtt tesett, og det har jeg faktisk kjøpt på Clas Ohlson. Fiffis vannkannehus er veldig populært å leke med hjemme hos oss.

Til helga får vi besøk av mamma (HURRA), som bor i Vestfold (det er der jeg har vokst opp). Så da har jeg planlagt å få malt hyllene jeg kjøpte på loppemarked og ommøblere på barnerommet slik at det passer bedre til to små jenter. Mamma er veldig kreativ og har mange gode idéer, så litt hjelp fra henne er ikke  forakte. :) Vi gleder oss veldig til du kommer, mamma! Nå ser jeg sånn halvveis på Wipeout. Ganske morsomt egentlig!

2 kommentarer:

Englefryd sa...

hei hei. Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min. Koselig at du tok turen innom!!
Så flott lekeplass dere fikk under trappa. Vi har også lekene under trappa, kjekt det. er sååå enig med deg ang bokklubber. Vi gjorde akkurat som dere, starta med go boken og gikk over til go boken ABC. Veldig lærerikt og koselig for barna å lese masse.

Klem

mi-rachel sa...

knall fin sånn benk/kommode!