tirsdag 9. juni 2009

Takkekort

Nå er jeg endelig ferdig med takkekortene (iallefall nesten alle) fra Annas barnevelsignelse. Jeg har ikke jobbet med dem så veldig lenge da for å være helt ærlig, bare utsatt det ganske lenge. Men jeg har storkost meg mens jeg har klippet, sydd og skrevet på kortene i går kveld og i dag. Jeg syns det er veldig gøy å lage kort selv om jeg ikke gjør det så ofte. Håper jeg får mulighet til å ha hobbyrom i det nye huset vårt slik at jeg kan ha symaskinen og hobbysakene framme til enhver tid. Da blir det litt lettere å være spontant kreativ. :)

Til kortene kjøpte jeg eggeskallhvite ark med litt struktur i, Tilda klippeark og stempel, blondebånd og hjerteformede brads fra Panduro


Blondebåndet delte jeg opp i like lange lengder og klippet hver lengde i fire tynnere strimler. Deretter sydde jeg en blondestrimmel som en ramme rundt bildet. 



Stemplene brukte jeg til å ramme inn Annas navn og navnene til den som mottar kortet. Jeg klippet ut ulike motiver fra Tilda klippearkene til hvert kort. De limte jeg på med limputer slik at de står litt opp fra underlaget. 

Festet et hjerte i hjørnet for å få litt farge på kortet.

Kortene ble til slutt seende slik ut. Jeg lagde en en brett på kortet som man bretter ned for å se hele bildet og lese det som står der. Ble veldig fornøyd selv, så nå er det bare å få disse i posten og håpe at mottagerne blir oppmuntret. Det pleier iallefall jeg å bli når jeg får et fint kort i posten. :) Nå er det natta her! Håper dere får sove godt alle sammen.


22 kommentarer:

et kjært hjem sa...

Så utrolig fine kort! Du er kjempeflink, og du skulle ha laget en "lag fine kort" bok! Håper jeg også får et hobbyrom en gang, symaskinenen min støver ned :)

Havets Datter sa...

Nydelige kort!!! Du er kjempeflink :o) Hobbyrom et stort ønske her også, men da må vi nok få større hus først.

Husdraumen/Anita sa...

kjempe fine!!!

takk for at du deler med oss:) *inspirasjon*

smil fra anita

Karna sa...

Fantastisk nydelig var kortene, tror de som får disse ikke tenker på at det har tatt lang tid, når de var så fine!

Simple Lovely sa...

Nydelige kort!!!
Jeg tror de som får et sånn et fine, hjemmelaget kort i posten blir kjempe glad-det hadde hvertfall jeg blitt! Likte så godt skriften og jeg, er det deg som har skrevet, eller finns det stempler til det og? Er sååå mye kjekt på hobby butikkene, enig med deg, hobbyrom hadde vært fantastisk! Er mye lettere å komme igang med noe, og får inspirasjon til å lage noe når du har oversikt og orden på hobbytingene.
Klem

Ha en fin dag! Julie

Anonym sa...

Utrolig fine kort!!

Hobbyrom ja.. vil ha!!! :)

Ha en fin onsdag, snart helg igjen allerede nå.

Klem Line :)

mi-rachel sa...

wow...
veldig fine.
akkurat passe pynta!!
og så utrolig fint du skriver.

Emmas Verden sa...

Nydelige kort..så flink du er :)Det er deilig å ha en plass der sysaker og andre hobbyting kan stå fremme..da er det bare å sette seg ned når inspirasjonen kommer ;)Ha en fin onsdag!!Klem Anne***

Monica sa...

For et nydelig takkekort, utrolig vakkert:) jeg liker også veldig godt å scappe, men det har ikke blitt så mye på denne tiden av året! Utrolig fin skrift du har da, bare den var jo dekorativ:) ønsker deg en nydelig dag:) klem monica

KRUSEDULL sa...

De kortene ble utrolig fine! Så flink du er!

Solveig sa...

Wow!!!
For noen utrolig fine kort:)
Du er kjempe flink!
Må bare si at du har ei veldig vakker håndskrift!! Ble litt missunnelig for den nå ja,hehe;) Disse kortene vil bli tatt gledelig imot!

mi-rachel sa...

bildet er fra ikea :)

Jannicke sa...

Fantastisk flotte kort!!
J.

perler på en snor sa...

Kjempefine kort!:)
Du er kjempeflink:)

Laluna sa...

Hei jordbærpiken. Takk for kommentar på bloggen min! Ja, det kan nok stemme at vi kjenner hverandre litt! Du får prøve å gjette..he,he.
Kjempeflotte kort du har laga, nydelig med blondekant! Jeg elsker blonder.
Hilsen meg.

Den gode feen sa...

Herlighet for nokre fantastisk fine kort. Dei nydelegaste eg har sett rett og slett! Må vere ei lukke å få slike takkekort tilbake - som eit skikkeleg godt minne.

ha ein flott onsdagskveld :) Klem frå Linda

MariMaja sa...

Nydelig flotte takkekort!
Flink du!
Kan man virkelig sy på kort med symaskinen!?
Det må jeg prøve en gang...
Klem fra Maja

Grip dagen sa...

Så mye arbeid du legger ned i kortene. De ble nydelige.
-Og så fint som du skriver! Et syn og se.
Fint, sentrert skrift er et must på slike kort. Jeg gremmes når jeg ser folk skrive skeiv skrift med kulepenn... Huff og huff. Hele inntrykket blir ødelagt.
Du er tydeligvis en estetiker. Det ble flott som bare det!

Takk for titten.
Klem Marit

My book of life sa...

Så nydelige takkekort du har laget.

(Minner meg om at jeg ligger laaangt bak når det gjelder scrappinga mi ;))

Anonym sa...

Så flink du er, disse kortene var utrolig søte. Kjekt med litt inspirasjon for oss som etterhvert skal lage takkekort ;) (Jeg har god tid enda heldigvis..)

Anonym sa...

Nydelige kort du har laget! Har du skrevet de for hånd? Såfall har du en nydelig skrift!! Ha en god helg!

Randi sa...

Kjempefine takkekort du har laget. Disse må du være stolt. Er jo så morsomt med hjemmelagede kort, òg man blir jo helt hekta. Vet litt om det...:)