søndag 6. desember 2009

2. søndag i advent


Vi tenner lys for ham som gav oss solen
og lar oss leve på den gode jord.
Vi tenner lys for alle barn i verden.
Vi tenner lys for søsken, far og mor.

Vi tenner lys for vise menn på vandring,
vi tenner lys for stjernen over dem.
Vi tenner lys for Josef og Maria
og for den lange vei mot Betlehem.


Vi tenner lys for englene og stallen,
for okse, esel, gjetergutt og lam.
Vi tenner lys for barnet som skal fødes.
Vi tenner lys for dem som tror på ham.


Vi tenner lys på alle mørke steder.
Vi tror at lyset skinner i Guds ord.
Vi tenner lys for frelseren i stallen,
for ham som bringer himmelen til jord.
Eyvind Skeie



Denne skjønne muggen fikk jeg av mamma da jeg flyttet hjemmefra. Syns den er så koselig, og den minner meg om saft på varme sommerdager. Mannen kjøpte noen nydelige adventsnelliker da plata på huset ble støpt, og siden jeg ikke hadde en passende vase, så ble det denne muggen. Jeg liker det når blomstene står tett sammen i vasen. De blir liksom ekstra fine når de får stå og blomstre sammen. Nellik er forresten en ganske undervurdert blomst! Jeg syns de er helt nydelige når de har store, fyldige blomster sånn som disse. Også holder de seg kjempelenge.



Vi har hatt en fin og rolig 2. adventssøndag i dag. Eller, det vil si jeg og barna. Mannen har vært borte på tomta for å gjøre ferdig sålen på noen ekstramurer som skal støpes i morgen. Hvis vi skal bli ferdig med murerarbeid før jul, så må vi (les: Mannen) bare stå på der borte. Vi var så heldige å bli invitert på middag hos noen gode venner. Vi kjenner oss veldig slitne for tida, og da er det fantastisk med venner som er så oppmerksomme og vil hjelpe.
TUSEN TAKK♥♥♥



18 dager igjen til julaften!



11 kommentarer:

Monica sa...

så hærlig og stemningsfullt innlegg. skjønn mugge du har fått av din mamma som passet perfekt til jordbærpiken da:) Nydelige blomster som blomster fint sammen:) Ønsker deg en videre fin 2.søndag i advent. klem fra Monica

LYKKEBO sa...

Søt adventsstake...Og fine ord..
18 DAGER!! Tiden går alt for fort..
God søndags kveld:)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

For ein vakker tekst du har med her :)

Klem M :)

Sommerlyst sa...

Så fine ord! Nydelig og personlig adventstake!!

Er det bare 18 dager igjen...HJELP!

Love Peace Pionies sa...

Flotte ord...
Likte godt den adventsstaken!!
Og når jeg ser disse nellikene så er jeg enig i at de er undervurdert... Beautifull!!!
Sender over litt herlig energi;)
klem K

meaningmoon sa...

Nydelige blomster, og vakker "vase"! Ikke lenge igjen til Jul nå nei:)
Klem!

mi-rachel sa...

nydeligste nellikene jeg har sett.

Anonym sa...

Jeg blir så glad av å være inne på bloggen din:=) Mammahilsen:)

Unknown sa...

Å, takk, mamma! Det er så koselig at du syns det. Stor klem! Gleder oss til å se dere igjen til jul!

Emmas Verden sa...

så koselig hos deg :)
en deilig tid førjula..om enn litt travel..det hører med ;)
idag har vi baka og kosa oss..men jeg mangler helt julestemning når det er så varmt ute som det er nå.. :)
ha ei fin uke!!!
klem Anne***

pepperkverna sa...

Muggen var helt skjønn! Hege