søndag 14. februar 2010

Til mamma


En mors hjerte er som en dyp avgrunn;
i bunnen vil du alltid finne tilgivelse.
Honorè de Balzac


Jeg tror mitt liv begynte 
da jeg våknet opp
og elsket min mors ansikt.
George Eliot


Å vite at du er der -
enten det er nær eller langt unna -
betyr at jeg aldri er helt alene.
Marion C. Garretty



Takk for at du ønsket meg,
formet meg, 
bar meg
og elsker meg!
Du gir røttene mine vann
så jeg er stor og sterk
og oppreist i meg selv.
Ragnhild Bakke Waale


Hvem er det som elsker meg
og vil fortsette å elske meg
med en kjærlighet som ingen tilfeldighet,
ingen elendighet,
ingen av mine feiltrinn kan tilintetgjøre?
Det er du, mor.
Thomas Carlyle


En mors kjærlighet er en kjærlighet ingen glemmer.
Victor Hugo


Kjære mamma. Da jeg fikk barn ble jeg overrasket over de overveldende og sterke følelsene jeg fikk for min lille datter. Det gikk opp for meg for første gang i livet hvor sterke følelser en mor har for barnet sitt, og tenk at du har de følelsene for meg! Jeg er så heldig. Vi har alle gjort våre feil, jeg ser selv hvor lett det er å gjøre feil mot mine små. Men kjærligheten er sterkest, og det er den jeg husker. For meg er du den beste mamma, på tross av alt og på grunn av alt. Jeg er så glad i deg! 


Gratulerer med morsdagen!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen takk, min vakre datter:)
Mamma

Nina sa...

Beautiful photos! compliments and...
Happy Valentine's Day! XOXOXO

KRUSEDULL sa...

Så nydelige ord! Du har nok en god mor, også er jeg sikker på at hun har en god datter:) Ønsker deg en nydelig morsdag!

Vivian sa...

Kjempeflott innlegg !!!!!
Ønsker deg og din mamma en herlig morsdag.

Christine C sa...

Vakre ord til vakre bilder :)
Ha en kjempefin morsdag!

Dronning Maud sa...

Jeg er kanskje litt frynsete småbarnsmor..men nå kom det en tåre...helt fantastiske dikt og ord til din mor...bildene var og sykt bra...du har sikkert nytt kamera:)

mi-rachel sa...

så fint innlegg.
og veldig fin den rammen.

Solveig sa...

For en herlig hilse:o) Så flotte dikt og strofer! Din mamma er heldig som har deg - akkurat som din datter er det:o)
Ha en flott morsdag.
Klem fra Solveig

Unknown sa...

♥ For en herlig hilsen til din mor ♥
Nydelige bilder!

Ønsker deg en flott Søndag!

Klem Line

Mona Christin sa...

Nydelig innlegg og nydelige bilder. Din mor er heldig som har deg.

Ha en fin dag selv.

Klem fra Mona C♥

Pink lady sa...

Nydelig innlegg!!

Gratulerer med både morsdag og valentinsday:)

Klem Pink Lady