torsdag 21. oktober 2010

Styrke

Tap ikke motet du kjære,
for da er det dyreste tapt.
Gud har en lekse å lære,
hvert menneskebarn han har skapt.

Bakom de tyngende gåter
og skjebnens forvirrede lek,
er der en vilje som råder,
en visdom som alltid vet veg.

Du skal kun bie og bede,
og bede og bie påny.
Når solen er aller lengst nede,
da bær det mot morgengry.

Det kors som har tynget din nakke,
kan blive din rikeste sang.
Og da kan det skje du vil takke
for det som du gråt for engang.
Ukjent

Dette diktet sendte en kollega til meg mens jeg var sykemeldt. Jeg syns det er nydelig. Vakre ord som styrket meg når jeg trengte det. Nå når jeg er tilbake i jobben blir jeg påmint hver dag om hvor flotte mennesker jeg jobber sammen med. De er så fine!

Spis og drikk og nyt livet, midt i alt ditt strev. Se, det er en gave fra Gud.
Bibelen

Jeg har fått mange oppmuntringer og støttende klemmer, blomster og ord i det siste. Noen ganger lurer jeg på hva jeg har gjort for å fortjene det? Egentlig ingenting. Det er det som er så fantastisk med å ha så gode venner og familie! De er der for deg og støtter deg når du trenger det, og stiller opp uansett. 



Mer interiørrelaterte innlegg kommer etterhvert. Vi har enda ikke fått ordentlig internettlinje til huset, så jeg får ikke lastet opp bilder til bloggen. Krysser fingrene for at Telenor får bakenden i gir snart så vi kan surfe litt på nettet igjen. Kjenner at jeg savner det. Og jeg har ikke tålmodighet til å sitte og vente i en evighet på at det mobile bredbåndet vi har fått låne skal laste opp ting. Så da blir det litt sporadiske innlegg fra meg så lenge. Takk for at du kommer innom! :)



Alt makter jeg 
i Ham som gjør meg sterk.
Bibelen



16 kommentarer:

perler på en snor sa...

Så fine ord Hilde:)
Klem fra meg:)

tonje boganes sa...

Flotte ord, både fra diktet og bibelen.
Godt å ha arbeidskollegaer som støtter!
Klem Tonje

ELLEMELL sa...

Kjempefine rosebilder:)
Gode kollegaer er gull verdt:)

fin kveld til deg:)
klem ellemell

Jorid + NOE Blog sa...

Nydeig dikt <3 Jeg er på en liten runde hos mine følgere av Noe på Hjertet for å fortelle at jeg har flyttet fra blogspot til wordpress. Det medfølger at bloggen ikke vil bli oppdatert i blogglisten om du ikke gjør følgende: Slett bloggen fra listen og legg til www.joridkvam.com igjen i den ruten hvor det står 'legg til via nettadresse' :-) Da kommer siste poster opp!

Håper du fortsatt vil være med å følge? Jeg har nå en giveaway der du kan vinne et års gratis medlemskap i Norsk Luftambulanse, blir med her: http://www.joridkvam.com/?p=2139

Klem Jorid - Noe på Hjertet

Blåveispiken sa...

Nydelige ord!! Så godt med venner og familie...hva skulle vi gjort uten? Sender over noen varme tanker og håper du får en fin og go' helg med familien! Klemmer, MArianne

n i n a s hjem sa...

Da har du fått en ny følger :)
"Fant" deg inne hos Ellemell!

Piulfen sa...

Så fine ord du har skrevet. Og gode kollegaer er det beste. Håper det går bedre med deg.

Dronning Maud sa...

Så mye gode ord hos deg. Ønsker deg en god helg!!

Love Peace Pionies sa...

det er så fint med venner og familie som støtter og er nær.
gode ord fra deg i dag.
bibelens ord er virkelig levenede og sanne!
klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

Gode venner og kollegaer er gull verdt!

Unknown sa...

Så flotte ord fra kollegaene dine ♥ Sånt varmer veldig!

Ha en herlig dag i morgen, og en goood helg!

Klem Line

svimelaura sa...

Dette var et godt innlegg å lese akkurat i kveld! Tusen takk:)

Ruths datter sa...

Hei Jordbærpike.

lenge siden jeg har vært innom deg nå. Visste ikke at du har vært syk. Håper du er bedre nå. Nydelig dikt det der. jeg har alltid likt det.
Klem

Balke gård sa...

Nydelig dikt, så fine kollegaer du har! Viktig å stoppe opp, håper du ahr fått lageret ditt fylt opp igjen. Likte t-skjorten du ga:-)

Stor klem, Marianne

mi-rachel sa...

smil fra meg!

Heims verden sa...

Kjempefint dikt og fine bibelvers:)

Ønsker deg en kjempefin helg:)