onsdag 6. april 2011

Idas selskap

Selv om vi hadde myyyye kakerester fra mitt selskap på lørdag, så lagde søstrene mine en egen bursdagskake til Ida på søndag. Det var en deilig sjokoladekake med sjokoladefyll. Veldig mektig, men veldig god. Det er ikke marsipanlokk på den, men fondant fra Wilton som jeg har kjøpt på Jernia. Den er farget med rød konditorfarge, også fra Wilton. Vanlig konditorfarge fra matbutikk er mye svakere, mens med denne holder det med en dråpe eller to for å få sterk rosafarge. Gøy!




Jordbær hører med til fest, og disse var faktisk ganske gode selv om det ikke er helt sesongen enda. Tar du litt jordbær sammen med sjokoladekaka smaker den fantastisk! 

Finn én feil på det siste bildet... Jeg har ikke pakket ut alle kjøkkentingene enda, så jeg kom på i helga at jeg bare har én kakespade tilgjengelig. Derfor måtte vi til med ostehøvler på kakebordet. Funker det også. :)

Nå er jeg på jobb, og her skal jeg være til i morgen. Vi jobber med danseforestilling som vi skal ha mandag kveld, så denne uka blir intensiv. Nå har jeg fri frem til kl. 1900, så jeg skal legge meg ned og ta en liten blund tror jeg.

ha en lykkekveld

7 kommentarer:

Hjemmekjær sa...

Du og dine er flinke på selskap altså!! Så flotte kaker dere lager, og ikke minst - pyntingen! Lekkert!

Gamletingretten sa...

Det så utrolig godt ut :D Namnam! Får nesten vann i munn av alle kakene! Elsker selskaper :D

Klem Anne-Marthe:)

Anne O sa...

Wow hvor et lækkert kagebord - bliver helt lækkersulten ;0)

Line`s MorsommeTing sa...

Mmm.. ser helt herlig ut. Vakkert pyntet og kakene ser kjempe.gode ut! ;)
Klem fra Line

Love Peace Pionies sa...

Gratulerer med 5-åring i hus! litt av et kakebord;) kjempefin den søstrene dine laga!
klem

HjemmeKos sa...

Heisann!
Så kjempefint ! Vi skal feire jenta vår i helgen, 5 år hun også. Det blir ballerina -selskap..jeg har kjøpt rosa marsipan ( skal lage en ballerina på toppen av kaka), men jeg skulle kanskje heller prøvd slik fundant. Er den ferdig-laget ??
Såå gøy å lage til selskap :))

Tessi sa...

Hei:) Nam nam! dette så jo himmelsk ut! Lurer litt på den desserten med pikekyss på toppen.. Hva slags dessert er det? Så utrolig snadder uut!

Klem Tessi

http://tessi-la-la-land.blogspot.com/