mandag 16. mai 2011

17. mai-kjøkken

Jeg er litt sånn "i siste liten"-menneske. Iallefall på visse områder her hjemme. Plutselig kommer jeg på at jeg skulle gjort det og det når jeg egentlig gjør noe annet. I kveld skal vi treffe gode venner. Alle tar med seg barna og legger dem der etterhvert som de skal sove. Det pleier å fungere veldig bra, så varer kvelden litt lenger for oss voksne også, siden vi slipper å reise hjem til barnas leggetid.


Egentlig burde jeg pakket tingene våre nå, for det er ikke så lenge til vi skal reise. Men så kom jeg på at jeg kanskje burde sjekke bunaden min først. Det skjer alltid i siste liten hos meg. Så hadde jeg lyst til å pynte kjøkkenet, og da måtte jeg jo ta noen bilder som jeg kunne vise dere.


Så satte jeg Ida og Anna i gang med noen 17. mai-tegninger til å pynte med på kjøkkenet. Koselig. Så burde vel kanskje resten av huset også få seg en liten shingings, ikke bare spiseplassen på kjøkkenet. Men det rekker jeg ikke å bli ferdig med, så det gir jeg opp før jeg har begynt.

Vi har utsatt barnebursdagen til Ida fordi vi rett og slett ikke har hatt overskudd til det etter alt som har skjedd i vår. "Bedre sent enn aldri" er et fint motto. I går lagde jeg og Ida invitasjoner, og de skulle vært printet ut. Mangler selvfølgelig blekk i skriveren, så planen var å kjøpe inn det i dag. Har enda ikke vært ute av huset, så nå tar Mannen seg av det på veien hjem. Pluss innhandling av grillmat til i kveld. Velsigne han.

Før var jeg mye flinkere til å planlegge sånne ting, og likte egentlig å pakke når vi skulle avgårde. Nå er jeg helt allergisk mot planlegging. Jeg syns det er helt pyton! Hva har skjedd med meg? Jeg har fått to barn, det er det ene. Også har jeg fått et stort hus som krever oppmerksomhet. Jeg har behov for litt tid for meg selv. Til å gjøre ting jeg har lyst til, som f.eks. å lese. Eller pynte til 17. mai i siste liten fordi jeg plutselig fikk lyst til å gjøre det. Da utsetter jeg heller de kjedelige tingene, som å stryke bunadskjorter og pakke maten vi skal ha med oss.


Dette ble kanskje et litt rotete innlegg sånn tekstmessig, men jeg er litt rotete i hodet i dag. Egentlig burde jeg ikke tatt meg tid til å blogge heller, for tida flyr fra meg nå. Men jeg fikk så lyst. Så da utsetter jeg alt det andre, selv om jeg vet at det blir litt mer stress etterpå. Det kan jeg takle. :) 

ha en fin "dagen før dagen"-kveld

11 kommentarer:

Mona Christin sa...

Hei.

Nydelig pyntet. Og delikat.

Sjekk bloggen min.

Klem Mona C

Kristine sa...

Så fint det er hos deg! Og hvor har du fått tak i den sinnssykt fine duken?!

Unknown sa...

Så luftig og delikat! Nydelig pyntet:)

(og ja, jeg kjenner meg godt igjen i å være et "i siste liten" menneske, hihii)

Ha en strålende 17.mai!
klem

Unknown sa...

Tusen takk for gode ord. :)

Kristine: Duken er en voksduk kjøpt på stoffogstil.no. De har mange fine farger!

Karma sa...

Synes det var bra du tok deg tid til å skrive et lite innlegg jeg. Alltid så hyggelig å titte innom til deg! Hurra for morgendagen!

Klem Kaja:)

Kristina, nord i bygdo sa...

Kjenner meg veldig igjen i det du skriv her :) Så fint du har pynta til i morgon! Likte så godt dei blå gardinene mot den røde voksduken, og tegningane som barna dine har laga var berre superskjønne. Lykke til med "stresset", ja for det er litt sånn det er med små barn og feiringar, men kjekt er det jo også da ;) Klem fra Kristina

Ruter & Hjerter sa...

ILOVE your house! Du er så flink til å få det pent i all sin enkelhet! Ha en knall feiring§!

Pink lady sa...

Jeg ble litt forvirret når jeg leste innlegget ditt i dag, skjønner at det er litt surr i hodet ditt;) Håper at dere koser dere i kveld og får en fin 17-mai feiring. Fint pyntet er det i alle fall:)

Klem Pink lady

soisses-dasleben sa...

for sure - i`ll come back again ;) it is such a nice place here *look around* great blog.

dani

HermineH sa...

Mannen min av alle tipset meg om bloggen din - vi bygger hus og er på utkikk etter masse gode ideer:-)

Ser flere spør deg om hvordan du har løst ting og hvor du har kjøpt det... kan jeg også?? Det er spesielt hvordan du/dere har løst selve huset bygningsmessig jeg er opptatt av. Synes det ser ut som en nydelig dør mellom kjøkkenet og stua di - er den en 1 1/2 dør? Eller er det smale dørblader? Veldig usikker på hvor bred dør jeg skal ha mellom kjøkken og stue, har faktisk vurdert å kutte den ut?? Hvor bred er din? Hvor har du kjøpt vinduene dine? De er så fine:-)

Synes dere har så fine tak. Er de malt med blank maling? Hva slags panel har du valgt?

Marianne sa...

Hei Hilde! Lenge siden jeg har vært på bloggen din nå. Tror dere bygget huset sist! Så koselig blogg:) Liker stolene dine rundt spisebordet. Hvor har du funnet dem? Håper alt er bra med den lille:)

klem Marianne K