torsdag 27. oktober 2011

Anna, 3 år


Hipp hurra for Anna, som er tre år idag!


Av mangel på tid ble bursdagen feiret med tomatsuppe med egg og makaroni til middag, og kransekakestenger og donuts (hjemmelagde fra butikken) til kaffen. Sånn går det når man ikke har tid til å bake selv, og jeg må si det funker veldig bra. Absolutt en fin bursdagsmeny, og bursdagsbarnet var fornøyd. :) Et lite flagg laget ho mor i hurten og sturten før Mannen kom hjem med jentene fra barnehagen i dag. Det er laget av en grillpinne og vanlig kopiark som er klippet til en vimpel og limt på. Hadde ikke tid til å lage fin skrift med stempel, så det ble god gammeldags håndskrift i stedet. Funker supert det!


En smilende og glad Anna kom inn døra og hadde hatt en strålende dag i barnehagen der hun fikk både Hello Kitty-krone, fruktspyd, en plysjflodhest og ikke minst; et plaster på haka. Det sistnevnte var hun veldig fornøyd med å vise fram. Lurer på om den jenta kommer til å jobbe innen helsesektoren når hun blir stor. Hun er over gjennomsnittet opptatt av plaster, sår og bandasjer, og er veldig omsorgsfull hvis noen har vondt noe sted. :)



Et par ustylede bilder av kaffebordet til slutt. Noen stikkord fra dagen: bursdagskrone og masse oppmerksomhet i barnehagen, pakke i posten fra mormor og bestefar (stor stas), farmor og farfar på besøk til kaffe, masse kos og klem, pakker ble åpnet (les: revet opp), kort ble lest, leker ble lekt med, sparkesykkel ble testet ut i stua X antall ganger, JULEBRUS ble drukket rett fra flaska (NAM!!!), spill ble spilt, eventyr ble lest og Anna sovnet med et lykkelig smil om munnen. En deilig dag! Selskap skal vi ha på søndag, så nå skal jeg sette meg ned og planlegge.


Til sist må jeg bare takke Kamilla for verdens skjønneste kommentar i går: 
"Du har den fineste bloggen jeg vet." 

Hjertet mitt hoppet over et slag, og jeg kjente meg så glad da jeg leste det. Helt subjektivt sagt selvfølgelig, men det var bare så koselig! Tusen takk til Kamilla og alle dere andre som skriver så fine ting til meg. Dere beriker livet mitt. Ønsker dere alle en goooood kveld!

We have celebrated my youngest daughter Anna´s birthday today. Already 3 years old, and a big girl. No time for baking lately, but the baked goods from the store is working just fine. Our birthday girl had a great day, and fell asleep with a smile on her beautiful face. Have a good evening!


hilde

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hei hei!

Det er ikke så mye som skal til for å skape litt koselig stemning på bursdagen!

Så ut som det var koselig. Jeg lagde også slike vimpler når min gutt fylte 5 i helgen. Men på cupcakes ;)

Ha en fin kveld!

Klem Ida
:)

I Det Lille Grå Huset sa...

Så koselig bursdagsbord! Det enkle er ofte det beste!
Gratulerer med 3 åringen! Lykke til og kos dere med feiring på søndag =)
Klem Line

Whitebite sa...

gratulerer med 3 årige Anna!
de er så herlig skjønne, jentene dine..med sine dypbrune øyne.
Smelt!

Klart det går fint med butikk-kjøpte kaker! Blir glad når jeg ser andre som innrømmer at de gjør sånt!

klem!

englemor sa...

Gratulerer så mye med 3åring!
Det er en fantastisk alder :-)

Klem fra Hilde

Tonje Merethe sa...

Gratulere så mye med 3årsdagen til Anna!

Unknown sa...

Gratulerer med prinsessen;)
Og jeg syns det høres ut som en PERFEKT bursdag;))

Klem Line

Mie fra Mies Mirakler sa...

Gratulerer med snuppa :) Gullet mitt ble 3 år på mandag. Herlig alder. *♥*

ELLEMELL sa...

hipp hurra for Anna!

koselig bursdagsfeiring:)
klem ellemell

Mona Christin sa...

Hei.

"Hurtigbursdag" er også bursdag og kan være minst like koselig. Det ser det absolutt ut til at det var hos dere i dag. Grattis til Anna med dagen.

Veldig koselig pyntet.

Klem Mona C

Tove `blogg verden sa...

Gratulerer så mye med dagen til lille vakre Anna :) ♥
Håper dere slipper unna 3 års trassen ;) Kos dere masse med feiringen på søndag
klem Tove

Marianne sa...

Gratulerer med Anna og treårsdagen! Så helt topp ut! Kjempefint, ustyla kaffebord :)

Ida - Villa VR sa...

Gratulerer så mye med 3åringen :)

Hørtes ut som en flott bursdag for henne!

God helg!

Lina sa...

Slike ærlege, herlege og realistiske innlegg likar eg aller best :) Slik er jo kvardagen for oss alle. Ein verken kan eller bør alltid gjera alt "perfekt" - det er noko eg prøver å læra meg sjølv kvar dag ;) Så TAKK for dette supersøte og kvardagslege innlegget. Det høyres ut som at jordbærgullet ditt har hatt ein fantastisk dag ♥

Eg er veldig glad i bloggen din! Når du legg ut vakre dikt og songar kosar eg meg aller mest med lesinga! TAKK for det og :) Hihi

god helg til deg ♥

Ruter & Hjerter sa...

Det enkle er ofte det beste!!
Syns du gjorde en riktig så kul greie ut av bursdagenb jeg:)) så lenge snupp var fornøyd:)))
Ha en knall helg!

Anonym sa...

Gratulerer med dagen til Anna!
Klem

Elin sa...

Så flott bursdag hun fikk. :-) Jeg er SÅ glad at det er flere som ikke gjør fryktelig mye ut av det. :-) Vi feiret med besteforeldre og tanter og onkler for vel to uker siden. :-)

Gratulerer med treåring du og.