mandag 10. oktober 2011

Regnbuer og magiske skatter





Her på Sunnmøre har det regnet hver dag i lang tid. Akkurat nå hagler det ute. Deperimerende hvis man bestemmer seg for å fokusere på det. Så det må man rett og slett ikke gjøre. I formiddag var det et lite opphold i den sammenhengende regnskuren, og en fantastisk regnbue viste seg på himmelen. Ida kom løpende til meg og spurte, med begeistring i stemmen; "Mamma, er det sant at det fins gull ved enden av regnbuen???" S.M.E.L.T! "Ja, jeg tror det", svarte jeg. Hva annet skal man si? Jeg liker eventyr! Og jeg husker da jeg var liten, hvordan jeg drømte meg bort i eventyrverdener med magiske vesener og godteri som vokser på trær og feer og prinsesser og tryllestaver og gull ved enden av regnbuen. Virkeligheten sniker seg fort nok innpå en, om en ikke skal få tro på julenissen, tannfeen og en magisk skatt ved regnbuens ende når man er liten.

Jeg har brukt store deler av dagen på å rydde i dag. Selv om det ikke var så ille her etter høstferien, så er det alltids noe å rydde, også baller det på seg. I morgen skal vi ha personalkveld med jobben min, og vi skal være her hos meg. Vi blir ca. 20 stk., og siden de færreste har vært på besøk her før, er det jo moro å vise fram det nye (og veldig ryddige) huset sitt! Haha! :) Ha en eventyrlig kveld!

Today we saw a rainbow. My eldest daughter, Ida, asked me if it is true that there is gold at the foot of the rainbow. I melted inside! What else could I say but; "Yes, I think so". They grow up so fast, so why not let the fairy tales live a little before that. :) Have an adventurous evening!


hilde

4 kommentarer:

Unknown sa...

Herlig ♥ Klart du måtte svare ja... sukk;)
Drømmer er søte, og barna trenger de;)

Ha en finfin kveld og en kos personalkveld i morgen, tipper de blir måpende til det fiiiiine huset deres;)

Klem Line

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

So skjønt med slike spørsmål!☺
Eg har likar å fortelle slike svar...☺ Og julenissen-han fins sjølsagt og☺

Koseleg å vise det fiiiiine huset ditt☺
Kos dåke☺

Klem M♥

...som får ny bloggadresse frå imåra av-sånn i tilfelle du vil følge meg☺

søstra di sa...

det er ikke gull, men en skatt!!!

Øyeblikk sa...

Kan skjønna at magien må bevarast :) Som du seier så vert verkligheita brutal nok etter kvart.

Herlig med nyrydda hus, og heldige kollegane dine som får komma heim til deg på personalkveld!

Klem Eli