mandag 31. oktober 2011

Små vimpler til bordkort


Som bordkort til barna i bursdagsselskapet til Anna lagde jeg små papirvimpler. Jeg skrev inn alle navnene med den fonten jeg ville bruke i Word. God avstand mellom hvert navn, slik som på bildet. Til stang brukte jeg grillpinner, som kan brukes til så mangt.


Deretter klippet jeg A4-arket i to på langs og brettet hver del slik som på bildet under.



Så klipte jeg hvert navn til passe bredde og limte inni bretten og øverst på pinnen. Jeg la pinnen inni bretten og klemte til limet størknet. Deretter klipte jeg navnelappen til en vimpel. Hvis man vil ha navn på begge sidene, skriver man navnet to ganger etter hverandre i Word før man printer ut.




Vimplene i stua lagde jeg også i Word. Èn bokstav pr. ark, print ut på vanlig kopipapir, lim sammen med et blankt kopipapir for å få litt tykkelse, klipp til en trekant og lim vimplene på hyssing. Jeg limte arkene sammen nederst først, klipte til trekanter, og til slutt limte jeg hyssingen mellom arkene øverst. Vimpelrekke, billig og enkel på 1,2,3. :)


Ida har vært på sin aller første "knask eller knep"-runde med noen av barna i nabolaget i kveld. Jeg er ikke kjempefan av Halloween egentlig. Jeg liker julebukken bedre, og skulle ønske det var en tradisjon som barna ville føre videre. Men Halloween har nok kommet for å bli, og barna syns det er såååå gøy. Så med følge av min snille svigerinne fikk hun gå, og det var stor stas. Når de kom og ringte på døra her, stod Anna klar med godteskåla og delte villig ut til alle som ville ha. :)

Jeg får besøk av noen venninner i kveld som skal hjelpe meg med å spise litt kakerester fra i går. Koselig! Håper du får en fin kveld.


hilde

12 kommentarer:

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Kjempefine navnevimpler!!!! Så enkelt, billig og fint!!!!

Vimpelrekken var også kjempefin :)

Flinke deg!

Klemmer fra Stine

Indretning og ideer i sommerhusstil sa...

Puha så fandt jeg dig igen sikke fine navnevimpler super ide.
Ja desværre mistede jeg min blog i fredags så 1 års arbejde er væk men er nu på igen kig gerne forbi.Kram Else

Anonym sa...

Så fint det ble!♥

Ligner litt på det jeg gjorde hos guttungen som fylte 5. Det er jo så fint, og enkelt og ikke minst rimelig. Det skal ikke mye til å gjøre det fint altså :)

Ønsker deg en fiiiin kveld!

Klem Ida
:)

fryd&forandring sa...

Næmmen, var det så enkelt!! Sååå smart altså, dette kan jo jeg også klare!

God kveld i stua!

Jorid + NOE Blog sa...

Så fiin - tusen takk for tips til kommende 2 årsdag i januar! :D *gosh* Så fort tiden går.

Nyt kvelden videre!

Klem J

Ida - Villa VR sa...

Takk for tips :)

Tar med meg videre til 5- og 2-årsdag på nyåret!

Ha en fin kveld videre!

Klem :)

I Det Lille Grå Huset sa...

Kjempesøte vimpler!
takk for tipset...det skal jeg ta med til jeg skal lage 3 års bursdag =)

63 grader nord sa...

Så søte vimpler, god idè!

Ruter & Hjerter sa...

Denne skal jeg så bruke!!!! Kjempe tips:)))

Fru Langstrømpe sa...

Så fint og så enkelt! God idè, takk for tipset!

Villa Wikan sa...

Så søte vimpler da, kjempe smart =)
Jeg har funnet ut at Halloween blir artigere og artigere for hvert år. Så gleder meg til å kunne ordne til i huset neste år =)
Ha en fin kveld.

Tessi sa...

Så smart og så fint!!

klem Tessi

http://tessi-la-la-land.blogspot.com/