fredag 8. juni 2012

NIB-utfordring juni: hage/uteplass



Dette er vår andre sommer i det nye huset, og som sikkert mange andre husbyggere kjenner seg igjen i, så er ikke hagen og uteområdet det første man gjør med nytt hus. Vi gjorde litt i fjor sommer, som å anlegge plen og plante noen få planter i bedene. På høsten i fjor kjøpte jeg hageplanter på salg som har stått, og heldigvis overlevd, i pottene sine i vinter. Med hjelp fra pappa, som var her på besøk tidligere i uka, har de nå endelig kommet i jorda. Siden april i år har jeg også hver måned kjøpt noen nye planter til hagen. Beplantning er dyrt, så det er lurt å spre det litt utover hvis man har mulighet til det.

I går kjøpte jeg litt terasseplanter for å bruke i denne fotoutfordringen. Planter til hagen ser jeg på som en investering, og siden vi skal tilbringe sommeren hjemme i påvente av vårt nye familiemedlem, er det ekstra viktig at vi har et koselig uteområde. Vi har såvidt begynt, og jeg gleder meg til fortsettelsen!

Her er det nydelig vær i dag, og jeg skal på kafé med venninner! Hurra!


hilde

23 kommentarer:

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Ojojoj, så flott! Skikkelig jorbærpiken, laaang vei :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Her kunne jeg lett tatt dagen ja ;) HERLIG!!

Nina sa...

Rett og slett HELT NYDELIG... Jeg er stum av beundring, og du fikk meg til å bli inspirert! <3 Hva slags tre har du stående der? :-)
God helg fra Nina

Anne Grete sa...

Fantastisk flott!!

Lykke til :)

KROnPRINSESSENE sa...

Så utrolig N Y D E L I G!
Fargene i bildene, stylingen, gjenstandene -ja alt :)
Jeg har ikke sett gjennom alle bidragene enda, men du er min soleklare favoritt så lang. Og det tror jeg du forblir...
Med dette bidraget tror jeg du vinner :)
Ønsker deg masse lykke til.
Og ha en fin helg!
Klem May Helen

små gleder sa...

Nydelige bilder! Nyt dagen! :)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

LEKKERT !!!

Lykke til i utfordringen :)

Klem heidi

Lisbeth sa...

Nydelige bilder!
Skikkelig sommerstemning.

Ha en fin helg :)

Lithe

sa...

For noen herlige bilder :)

Unknown sa...

Hei Nina!

Det lille treet er oppstammet dvergsyrin (Syringa meyeri Palibin). Veldig fint! Jeg kjøpte det på Hageland. :)

Anonym sa...

Mye tid til slikt når en er sykemeldt

Unknown sa...

Hei anonym!

Det hadde jeg hatt tid til uten å være sykemeldt også, så det er ingen fare med det. :)

Evy sa...

Dette var bare helt ASOMT!!! Nydelig, fantastisk, kunne ikke vært finere! Håper du vinner!!
Btw: Hvor har du kjøpt stolen? Har sett den på andre bilder og mulig du har sagt det, men husker det ikke nå. Den er bare såå digg!!
Eeelsker bloggen din og er innom hver dag! Takk for all inspirasjon!!
Lykke til i utfordringen, heier på deg!
Klem Evy

Unknown sa...

Hei Evy!

Tusen takk for gode ord! :)

Stolen er kjøpt på Plantasjen. Ikke verdens beste kvalitet vil jeg påstå, så den bør ikke få regn på seg. Tror de fleste steder som selger utemøbler har amerikanske dekkstoler også.

Ha en god helg!

Jijji sa...

Herlige og sommerlige bilder! Blir jo bare glad når jeg ser på dem. Skulle gjerne tilbragt en sommerdag der....

Ønsker deg en fantastisk helg!

Klem fra Jijji

Unknown sa...

Mmmm, det så ut som en deilig plass og slappe av på ;o)) Kjempe fint!!
Ha en hoppende fin helg ;o)
Klemmer Elisabeth

Anonym sa...

Hei!
Koselig ute-plass:)
Lykke til

Klem Merete

Spirea sa...

For en fantastisk nydelig uteplass, der kan jeg tro du trives!! :) Veldig lekkert også må jeg bare si at jeg digget den bokhyllen der - det var lurt!! :)
Denne bloggen din må jeg sjekke mer ut, innom for første gang i dag. Ønsker deg en nydelig helg! klem til deg :)

Hanne Mette sa...

For et lys og for en nydelig uteplass! Masse lykke til i utfordringen. Blir ikke overasket om du går helt til finalen!

Unknown sa...

Frodig og vakkert!!
Flotte blomster og farger ♥
Der så det rett og slett deilig ut og slappe av...:)

emmafoto sa...

Åh, nydelig uteplass! :)

Cathrine sa...

ojoj! LEKKERT!
virkelig vakre, stemningsfulle bilder..der hadde jeg også kosa meg:)
Ha en fin mandag!
klem Cathrine

Cathrine sa...

ojoj! LEKKERT!
virkelig vakre, stemningsfulle bilder..der hadde jeg også kosa meg:)
Ha en fin mandag!
klem Cathrine