fredag 26. april 2013

Tid for å så


Jeg fikk et spørsmål for ikke så lenge siden om vi er fornøyd med vasken vår på kjøkkenet. Vi har kjøkkeninnredning fra IKEA, og er veldig fornøyde med alt, inkludert vasken. :) Man må være litt mer forsiktig i bruken enn med en stålvask, men vi liker den veldig godt. Det er fantastisk å ha to like store kummer, og jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart meg med en mindre vask! Har fått et par svarte riper i den, så mitt tips til å holde vasken fin er å holde den ren. 


I dag har jeg sådd mine første frø for sesongen. Dette gjorde jeg for første gang i fjor, og syns det var så gøy, så i år trapper jeg opp litt og begynner med å så inne før jeg setter dem ut senere på våren. Forhåpentligvis blir det blomstring litt tidligere enn i fjor.

På nærbutikken her vi bor kjøpte jeg både frø, såkasser og torvbriketter til å så i. De heller man bare vann over, så eser de opp på et par minutter, og vips klar til å så. Spent på å se hvordan dette blir! Nytt i år er at jeg skal prøve meg på Kaliforniavalmue. Valmuer er utrolig vakre, så jeg satser på at dette blir bra.


Erteblomstene var jeg veldig fornøyd med i fjor, så de blir det mange av i år. Et lite tips er å legge frøene i vann over natta, så skal de visstnok spire litt fortere. 

Nå er det helg! Herlig!

Her i huset gleder vi oss over ei nydelig, lita jente som ble født i natt. Min lillebror har blitt pappa for første gang, og det er fantastisk STORT! I dag er det ekstra trist å bo så langt unna familien min, men den følelsen drukner i den enorme gleden over den vakre, lille skatten vår, Jenny. For en rikdom!


hilde

9 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer så mye som Tante:)
Herlig tid med alle forbredelser til nydelige utedager:)
Ønsker deg en herlig helg
Klem Merete

♥ Helen sa...

Gratulerer med det nye familiemedlemmet.
Jeg sådde også slike erteblomster i dag :)

Yvonne sa...

nydelig kjøkken! spennende tid nå som d spierer! og gratulerer til deg:)


ønsker deg en fin dag!

klem.

Honningdal.jr sa...

Gratulerer med nytt tantebarn til både deg og meg! :) Så stas det blir å møte henne! Vi får smøre oss med tålmodighet.
Et tips til stripene i vasken: Scotch-Brite flekkfjerner. Det er en grønn pakke med to svamper i. De tar alt! Tusj på vegger, smuss på kjøkkeninnredingen, striper i hvite IKEA-vasker, you name it!. Har samme vasken, og kan anbefale denne svampen. Finnes i de fleste dagligvarebutikker.
God helg til deg og dine! :)

Honningdal.jr sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Gratulerer så masse som tante:))
Herlig ♥

Og så deilig med litt såing:)
Det er så kos og ha plantet blomstene selv:)

Anonym sa...

Oj,så spennende å så frø! Selv har tanken truffet meg,men for liten tid så venter jeg til mai mnd :)

Gratulerer så mye som tante! Et nytt barn er kommet til verden å gud så spennende og herlig!! *savner babytiden*

Anbefaler de magiske svampene som er tipset om ovenfor her! Har du prøvd jif skurekrem?

Anonym sa...

Oj,så spennende å så frø! Selv har tanken truffet meg,men for liten tid så venter jeg til mai mnd :)

Gratulerer så mye som tante! Et nytt barn er kommet til verden å gud så spennende og herlig!! *savner babytiden*

Anbefaler de magiske svampene som er tipset om ovenfor her! Har du prøvd jif skurekrem?

08:51 28. april 2013

Anonym sa...

Tom's ShoesThe peculiar name of the shoe: Toms is not based on a person called Tom but on the popular usage of tomorrow as tom. It is based on the concept Shoes for tomorrow project.[url=http://www.cheaptomsbuy.com]Cheap Toms[/url] Another popular type of leather used in the making of quality footwear is calfskin which comes from young cattle usually younger than four weeks old. This type of leather is used almost exclusively in higher quality mens and womens dress shoes and can be more than twice as expensive as regular side leather.The unique quality of Toms is its blend of design and comfort. The shoes are beautiful, stylish and can be worn anywhere and for any purpose without the slightest worry for their well being. The rubber sole and the canvas materials (for most of them) ensure that the shoes are rough and ready all the time. [url=http://www.onlinetomsoutlet.com]Toms Shoes Outlet[/url] TOMS Company decided to provide shoes because the founder of the company realized the fact that many children come in the contact of harmful diseases which are transmitted through the soil.It was observed that some children who cant even afford a pair of shoes do not attend schools because its a part of their uniform.So, it was a little initiative from this company to help these needy children and contribute to their health. "I want my patients to smile longer and brighter than they have ever before. This is why I am offering all new patients free whitening for life with their first appointment. I want my patients to maintain healthy teeth and gums throughout their lifetime and providing practice specials allows me to do that," said Dr. Stan Mahan, cosmetic dentist in Toms River. [url=http://www.tomsfans.com]Cheap Toms Sale[/url] In current time, espadrilles are considered an easy pack and versatile summer footwear for the males of all ages. Espadrilles come in multiple varieties, but the ones below are the finest on the moment. You can purchase TOMS for ones Prom parties when they have a selection of glittering; bling shoes which are sure to draw eyeballs towards you and of course these shoes! Or if you need to stand out how the whole crowd you'll be able to want to wear the Artist range. These are flats which are painted by hand and each one is unique of additional. You may want to try the Navy embroidered shoes for ones kids or shoes in colourful checks for tiny tots. They usually have gorgeous wedding shoes line too. If you're one of those who desire to shake a leg and stay really comfortable inside flowing wedding gown, you'll be able to pick the glitters choice of shoes at TOMS!
Relate Post
[url=http://pedo-bears.com/thread-11243-post-38029.html#pid38029]toms sale high quality for you discount buy[/url]
[url=http://lozzy.info/threads/best-toms-high-quality-for-you-discount-sale.231678/]best toms high quality for you discount sale [/url]